2015. október 24., szombat

2. rész: Képkeretek

1958, Louisiana, Monroe

Reszkető, piros-kék fények mindenhol. A szirénázás dobhártyaszaggatóan visszhangzott a környéken, és felverte a házak lakosait. Az alvó emberek rémülten, félelemtől dermedten kászálódtak ki az ágyaikból. Sokan összegyűltek az utcában és találgatni próbáltak, hogy mi történhetett. Mindenki a 189-es ház köré gyűlt. A rendőrök sárga szalaggal bekerítették a területet, csak hatósági személyek léphették át a kordonokat.
– Ó, Istenem – szédelgett egy idős, kócos hajú hölgy. Alacsony volt, meglehetősen tömzsi, és vadul szorongatta a nyakában csüngő aranykeresztet. – Suzanne! Valami baja esett neki? Hallják – ordította. – Választ követelek a kérdésemre!
– Egyelőre még semmi sem biztos – lépett egy rendőrbiztos az öregasszony mellé. – A holtestet még nem találtuk meg.
– Holtestet? – ismételte halálsápadtan az asszony.
– Mrs. Greay, minden rendben? – lépett közelebb egy nő az idős hölgyhöz. Talán barátok lehetnek.
– Nem, félek, Amy. Valami nem stimmel – sziszegte Mrs. Greay.
– Hölgyem, Suzanne hálószobáját vér borítja. Valaki összetörte a tükröt, de sehol sincs holtest. A kollégáim elküldték a vérmintát a laborba, perceken belül megérkezik az eredmény – közölte érzelemmentes hangon, majd a fiatalabb nőhöz fordult, akit Mrs. Greay Amy-nek hívott. – Maradjon mellette, és próbálja megnyugtatni!
– Rendben, uram – bólogatott beleegyezően a nő. – Így lesz!
– Ó, angyalom, mi ez a szörnyűség? Ezt már nem bírja az én szívem – dünnyögte a néni. Az arca olyan fehér volt, akár egy porceláncsésze.
– Kérem, nyugodjon meg! Ó, hiszen ön reszket… – hüledezett Amy. – Várjon egy kicsit, beszaladok és hozok egy kardigánt, nehogy megfázzon.
– Köszönöm, aranyom! Köszönöm.
– Maradjon itt – utasította Amy, de Mrs. Greay tudta, hogy neki ez már túl sok. Egyedüllétre vágyott, csendre, távol a zsibongó rendőrök és a szirénázó rendőrautók bűvköréből. Hátrapillantott. A fák, a közöttük szivárgó sötétség, a gyenge holdfény békességet ígért, így hát elindult a távolba, észrevétlenül, csaknem lopakodva. Fogalma sem volt, mennyi idő telhetett el, de már elég távol került a lármától, sőt, már nem is hallotta, csak a fák susogása és a szél zizegése volt az egyetlen hang, ami megtörte a mélységes csöndet. Lekuporodott egy kőre, amelyet moharéteg fedett, és összefűzte az ujjait.
– Édes Istenem, add, hogy Suzanne lányomnak semmi baja ne essen. Édes Istenem, légy velem, hallgasd meg a könyörgésem, védd meg a lányom, bárhol is van. Édes Istenem, jó Istenem, egész életemben téged szolgáltalak és dicsőítettelek, kérlek, könyörögve, kérlek…
– Lám-lám – szólalt fel egy mély hang a távolból. – Suzanne már jó helyen van, Elizabeth. Találkozni szeretne vele? – Mrs. Greay hallotta a férfihangot, de nem látta az illetőt. Hirtelen körbepillantott, de csak egy árny hullámzását figyelte meg. Félelem ízét érezte a nyelvén, keserű epe mardosta a torkát.
– Halló – kiáltotta a sötétbe, amit csak néhány helyen szabdalt a holdfény. – Halihó, van itt valaki?
Nem érkezett válasz, ezért feltápászkodott. Leporolta immár itt-ott koszos hálóingét, és elhatározta, hogy visszaindul. Amy már biztosan visszaért a kardigánnal, na meg már eléggé fázik.
– Ez a rémes idős kor – dünnyögte magában. – Néha már a tréfát űzi az emberrel.
– Ó, de még mennyire – válaszolta a hang. Mrs. Greay megtorpant. A szíve hevesen kezdett verni, úgy érezte, hogy bármelyik percben kirobbanhat a mellkasából. A gyomrát összeszorította a rettegés, a gyávaság fojtogatva kúszott fel a torkán.
– Édes Istenem, légy velem! – kiáltotta.
– Nem az Isten van most veled, te félkegyelmű – fröcsögte gúnyosan a hang. – Ő most nincs itt. Nem tud megvédeni, Elizabeth. Én vagyok itt. Hívhatsz a sátánnak, vagy az ördögnek, de jobban szeretem, ha… na, mindegy, nem szükséges tudnod a nevemet. Úgy túl egyszerű lenne.
– Ki vagy te? – zokogta az öregasszony ijedtében.
– Valaki, aki mindenkinél hatalmasabb.
Mrs. Greay megszaporázta a lépteit, gallyak reccsentek a lába alatt, miközben a szél egyre kísértetiesebben zúgott a fülében. Elviselhetetlen fejfájás nehezedett rá, mégis kitartóan szedte a lépteit, mígnem már zihálva futott, a kiálló ágak feltépték a hálóingjét, ami már cafatokban lógott rajta.
– Segítség… Kérem… Valaki – visította, de nem érkezett segítség. Egyedül volt. Magányosan. Az árnyalakkal a hátában. Percekig loholt előre, mire a szél süvítése elcsendesült, és már az alak lépteit sem hallotta. Egészen megkönnyebbült. A távolban észrevett egy hatalmas fenyőfát, aminek jó vastag volt a kérge, és a hátában egy hatalmas három-négy méteres kőhalom volt. Magában megjegyezte, hogy ott majd lehetősége lesz elrejtőzni, így a kiszemelt fa irányába lopakodott. Ügyelt, hogy a léptei végtelenül nesztelenek legyenek, majd amikor odaért, szorosan a kéreghez tapasztotta a hátát, és már-már lélegzet-visszafojtva pihent. Aztán meghallott egy roppanást, a következő pillanatban már a fa túloldaláról előnyúlt az árnyalak keze és szétroppantotta a gégéjét.
Velőtrázó sikoly tört fel az asszony torkából. A teste Suzanne-éhez hasonlóan, rongybabaként dőlt a fűbe.
A szeméből elszállt minden élet, csupán a holdfény csillant fel bennük.

***

2015, Napjainkban
Tia Mitchell

– Az Isten szerelmére, álljon már meg, mégis merre megy? – ordítottam, miközben a két ülés között próbáltam előnyúlni, de… a kezem nekiütközött… a levegőnek? Hátrahőköltem, a testem nekicsapódott az ülésnek, és rémült, kérdő tekintettel pillantottam Harryre. A körvonala ismét megremegett, mintha egy védőfal borítaná a testét. Kezdtem becsavarodni. Mégis mi történik körülöttem? Egyszerűen nem tudok összekapcsolni az eseményeket. A rejtélyes telefonhívás… Jézusom, egyáltalán mi van Jay-jel? Hol van? Aztán ott volt a különös dolog, amit Harryn tapasztaltam, az új ház rejtélye, na meg ez a taxisofőr. Merre visz?
 – Nem hallja? – kiabáltam. – Ki akarok szállni! Most azonnal álljon meg, különben önszántamból kitöröm az ablaküveget – fenyegetőztem.
– Csak tessék, asszonyom – felelte dohánytól rekedtes hangon. Ököllel a láthatatlan falnak vágtam. Ez hogyan lehetséges? Létezik egyáltalán ilyen? Mi… a jóságos ég… történik körülöttem? Harry miért nem mond semmit? Ő miért nincs kiakadva? Miért nem… miért nem szólal meg? Rémülten Harry felé fordultam. Mereven előre bámult, a szempillája se rezdült, a mellkasa is alig-alig emelkedett. Mi történik? Ez nem lehet…
– Harry – böktem meg a karját. – Harry! Itt vagy, hahó, Harry… – kántáltam a nevét kétségbeesetten. A teste nem reagált az érintésemre, a hangomra… egyszerűen semmire.
– Gyó… – sziszegte pár pillanat múlva, és a szemével a zsebe felé bökött. Kissé kidudorodott, ezért sejtettem, hogy van ott valami, amire szüksége van. Belenyúltam, habár a nadrágja elég szűk volt, de jelen pillanatban nem törődtem ezzel az apró problémával. Egy apró, fekete doboz került a kezembe, fehér kupakkal. Vélhetően gyógyszerek zörögtek benne. Kivettem egyet és az ajkai közé helyeztem, majd minden erejét összevetve, fájdalmasan nyelt. Néhány percig őrült várakozásban volt részem, mire sikerült felszólalnia.
– M-most már minden jobb – biztosított egy kissé kótyagosan, dadogósan.
– Mi történt? 
– Az orvos szerint… a poszttraumás stressz-szindróma velejárója ez a sokkos, bénult állapot, de én tudom, hogy többről van szó. Ez nem megszokott… nem természetes… Valami történik mostanában a testemmel, Tia. Valami furcsa.
– Fogalmam sincs – suttogtam. Nem akartam felzaklatni vele, hogy beavatom az észrevételembe: egyelőre megtartottam a saját titkomnak.
– Hová visz ez a fickó? Valami nem stimmel, Harry.
– A házhoz, Tia – válaszolta immár gyöngéd hangon.
– Nem, te nem vetted észre, mert kómás állapotban voltál – hadartam. – Nézd, nyúlj előre, ott van egy átlátszó fal, de nem lehet átnyúlni a sofőrhöz. Figyeld!
A kezemet lassan a kijelölt terültre vezettem, miközben ütemesen ökölbe szorítottam, aztán… belevágtam a levegőbe, és a hirtelen lökettől a felsőtestem átrepült a két ülés között a kormányig. Harry utánam kapott, majd visszarántott.
– Jól van, asszonyom? Megálljunk, hogy szívjon egy kis friss levegőt? Elég nagy a délutáni forgalom, kellett egy kis plusz kitérőt tennem, ha nem baj, persze ezt nem számítom fel önöknek – hangsúlyozta a sofőr.
– Ez nagyon mulatságos volt, Tia – kuncogott Harry, de bennem egyre növekedni kezdett a fojtott düh.
– Nem volt az, Harry. Az előbb még… Ez a fickó valami rosszban sántikál.
– Hölgyem, én csak a munkámat végzem – vágott vissza mímelt, kedves hangon. – Nem kell aggódnia. Más különben, már meg is érkeztünk – fékezett le.
– Majd én rendezem – suttogta Harry, és kinyitotta az ajtót. – Nyugodtan kiszállhatsz, addig körülnézhetsz a kertben.
– Kész is – dörmögte a hátamban Harry. A hangja némileg megnyugtatott, már nem voltam annyira frusztrált, ideges. – Hogy tetszik? Egész stílusos, nemde?
– Igen – feleltem. A ház két részből állt, három emeletből, és a lakrészek között folyosó vezetett át, valamint toronyszerű volt a teteje. A téglafalakat itt-ott hol zöld, hol megsárgult borostyáninda futotta be, a kertben térdig ért a lekaszálatlan fű, de ezen még lehet dolgozni, emiatt nem aggódtam.
– Régimódi, pár viktoriánus stílusú elemmel, valamint egyértelmű, hogy a korábbi lakóknak azért volt ízlése, csak hát nem voltak valami szerencsések – jegyezte meg Harry.
– Menjünk be, oké? – javasoltam, ő meg bólintott.
Hallgatva követtem.

A zord külsejű ház egy varázslatos, szépen kiépített belsőt rejtett. Tetszett a modern stílusú konyhasziget, a tágas nappali, a lamináltpadló, valamint a lambéria, az elektromos kandalló, előtte a hosszú, vörös dívánnyal, valamint a plafonról alácsüngő hatalmas csillár.
– Elégedett vagyok – szólaltam meg, miután mindent tüzetesen megbámultam. – Örülök, hogy belementem a vásárba.
– Hát még én – fűzte hozzá Harry. – Van egy szoba, ami elég problémás – tájékoztatott.
– Mit értesz ez alatt?
– Amolyan emlékhelyiség. Az előző lakók kacatjait, fényképeit, különféle személyes dolgait rejti.
Elgondolkodtam a szavain.
– Miért nem ürítettétek ki?
– Nem tudtuk – csóválta a fejét Harry.
– Várj – emeltem a magasba a kezemet. – Ezt mégis hogy érted? Menjünk be, jó?
Harry összevonta a szemöldökét. Egyenesen ránéztem, és feltűnt, hogy most először vizsgálom meg az arcát, mióta találkoztunk. Ugyanolyan makulátlan, mint gyerekkorában, de ha lehet, most még… megragadóbb, ha mondhatom ezt egy huszonéves férfira. A szeme volt mindközül a legbámulatosabb. Igazi kincs.
– Nem lehet kinyitni, az ajtóba vésve van egy kis szöveg, ami arra utal, amit elmondtam. Senki sem tudja, hogy mi van odabent.
– Érdekes – motyogtam. A hajamba túrtam, szőke fürtjeim selyem módjára olvadtak szét az ujjaim között, ahogy hátrasöpörtem őket.
– Gyerekkorodban is mindig ezt csináltad – jegyezte meg Harry. – A hajadba mélyesztetted az ujjaid, játszottál a tincseiddel, aztán hátradobtad őket, miközben olyan volt a tekinteted, mintha tiéd lenne a világ. Tetszett.
– Még most is?
– Nem tudom, Tia – válaszolta. Kissé elszomorodtam a szavain, de nem engedtem, hogy észrevegye a csalódottságom. Helyette mosolyt erőltettem az ajkaimra.
– Lehetne egy kérésem?
– Persze.
– Szóval… elég fura ez a sok rejtély a ház körül. Nem akarok elviselhetetlennek tűnni, de lehetne szó arról, hogy a ma estét kivételesen itt töltsd? Ahogy látom, jó nagy ház. Lesz hely mindkettőnknek – magyaráztam.
– Megoldjuk – felelte. Harry és a kétértelmű válaszai: meg lehet szokni egyáltalán? Kétlem.
– Állítólag az emlékszobában halt meg egy Suzanne nevezetű lány. Ők voltak az első tulajdonosai a háznak, az édesapja, egy Charles Greay nevű ember építtette 1950-ben. A lány holtestét azonban sosem találták meg, csak mindent a vére borított a szobában, és a halála estéjén az édesanyját is meggyilkolták. Elizabeth Greay kiment az erdőbe, de sosem tért vissza. Egy fánál fojtották meg, majd kikaparták a szemét. Szörnyű halála volt… szegény asszony – bánkódott Harry elvékonyuló hangon. – Sajnálom.
– Ne mesélj nekem ilyeneket, mert még a végén nem fogok tudni aludni – vicceltem el a dolgot, pedig engem is megérintett és szomorúsággal töltött el a történet. Ha a világ összes baját magamra venném, már rég nem lennék normális, így néha muszáj elengednem magam mellett a dolgokat.
– Majd gondoskodom róla, hogy remekül tudj aludni – kacsintott felém. Miért van az, hogy amikor rám pillant, forróságot érzek az ajkaimon? Talán az a csók, az a rég elcsattant, gyerekkori csók… Meglehet?
Kimentettem magam a társalgás alól, mert már nagyon vágytam egy forró zuhanyra, így alkalmam nyílt felszentelni ragyogó új lakásom makulátlan fürdőszobáját.

Felfrissülten, energikusan léptem ki a mosdó ajtaján, miközben a hajamat copfba fogtam, és azon méláztam, hogy mit készítsek vacsorára, végül arra jutottam, hogy kínait vagy pizzát fogunk rendelni, de erről még ki kell faggatnom Harryt. Éppen lefelé tartottam a lépcsőn, amikor egy szokatlan érzés kúszott fel a gerincemen. A csend. A mélységes némaság. Fura volt, hogy Harry nem szól hozzám, pedig már meghallhatta a közeledésem. Vajon hol van?
– Harry? – kiáltottam kérdőn. – Merre vagy? Te mit kívánsz? Én nem tudom, de most úgy megennék egy jó kis pizzát. Mi a véleményed? – Vártam egy picit, de csak nem érkezett válasz, ami kezdett idegességgel eltölteni. – Harry? Most szórakozni akarsz velem? Ez már túl sok nekem mára… – Besétáltam a nappaliba, de a vörös díványon sem ült, holott amikor felmentem tusolni, még ott pihent.
– Harry? – Átkutattam az alsó szintet, de sehol sem találtam, így visszaindultam az emeletre. A lábaim, mintha… mintha önkéntelenül a bal folyosó felé vittek volna. Észrevettem az emlékszobát, de ezúttal… a lakat összetörve hevert a padlón, és az ajtó tárva nyitva állt. Félénken lépkedtem a sötét szoba felé. A szívem kétszázat verve dobogott a mellkasomban, bár úgy éreztem, mintha minden másodperccel egyre feljebb kúszna a torkomba.
– Harry? Ott vagy? Ugye ez nem valami olcsó játék? – suttogtam. – Annyira nincs kedvem hozzá! Kérlek, gyere elő, megadom magam, te győztél, tiéd minden dicsőség, csak fejezzük be a bújócskázást… Kérlek. – Válasz viszont ezúttal sem érkezett. Jeges hidegség szaladt végig a karomon, ahogy egyre közelebb és közelebb értem a szobához. Rémülten pislogtam, mert a lábam előtt egy képkeret feküdt, leborítva. Megmarkoltam a hátától, a kis akasztótól fogva, és felemeltem, majd a tenyeremre fektettem. Valamiért, bár nem tudom megmagyarázni, miért, féltem megfordítani.
Lázas rémület keringett az ereimben.
A vérnyomásom felment, a pulzusom felszökött.
Az adrenalin forrón örvénylett az ereimben.
Lélegezz, Tia! Nyugalom… és szépen, lassan, fordítsd meg a képet… Csak nyugalom… Minden rendben lesz! Már félig megfordítottam, bár még csak a keret felém eső szélét láttam, majd hirtelen átfordítottam a képet a másik tenyeremre.
A látvány lesokkolt. Sikítva a korlátnak vetettem a hátamat. Az ujjaim megfagytak a képkeret szélein, belebénultam a mozdulatba. A szemem az előttem lévő mozgó fényképre tapadt. Ugyanis, amit láttam, az nem más volt, mint egy kép Harryről. És Harry integetett nekem, vadul artikulált, aztán meghallottam a hangját:
– Tia… Segíts…
Várom a véleményeiteket! :) És köszönöm a visszajelzéseket! :) 
JS.

2 megjegyzés:

  1. Hát ez eszméletlen! Nagyon jól fogalmazol, ami őszintén nagyon jó egy írónál. Néha kicsit túlzásba viszed, vannak helyek, ahol helyesírási hibák vannak, de melyik írónál nem esik meg??? Érdekfeszítő az egész történet, szóval siess a kövivel!
    Puszi: Andi:*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. :) És a kövi rész már kis is került. ;)

      JS. xX

      Törlés